2013. szeptember 7., szombat

18. Fonott fonal karkötő - DIY

A "nagy" ötlet képpel:

Nos, ez még mindig úgy van, hogy fogom magam hajnalban, ha nem tudok aludni - az amúgy teljesen borult napirendemmel - és már én aztán mindenfélét beírok a google képkeresőjébe, és általában csak a képek után elkezdek valamin dolgozni. Egyre kevésbé kellenek útmutatók, de azokat is elmentegetem, mert sokkal szebbek a képek, vagy látványosabban mutatják. Több forrásból nektek is könnyebb dolgozni. :)
Szóval hogyne jutott volna ez nekem is eszembe, de nem gondoltam bele hogy ez tetszhet másnak is. Már a cipőfűzős megoldás óta nagyon tetszenek ezek a fonott dolgok - még jó, hogy az oldal neve gyöngyök, nem? - azért igyekszem nem elhanyagolni őket sem. (A név közben változott - LBN.)

Alapanyagok:
  • fonal - én fogtam a 30 cm-s vonalzómat és elkezdtem rá hosszában feltekerni a fonalat, mivel fönt is több fonást láthattok, 9 db körülbelül 30 cm-s szál a végeredmény
  • lánc-hosszabbító a végére
  • csat
  • 2 db nagy csomószorító - amit nálam láttok a képen, az a nagy-csomószorító-nélkül-hogyan-oldjam-meg verzió

1. Összefogom a 9 szálat, és mivel nem akarok nagy bumszlit, nem csomózom össze hanem átvezetve és hurkolva a szálakon, gyakorlatilag összevarrom őket. A tűt átvezetem az egyik - amúgy gyöngy-díszítő - elemen (virágra hasonlít), majd fogóval rálapítom a szálak végeire és ahol túlhajlik a széle ott visszahajtom a fémet.

2. Ezután én úgy rögzítettem a kicsi csomószorítómat, hogy átfűztem rajta a cérnát, rá egy pici gyöngyöt, majd a gyöngy mellett visszaöltöttem, így a gyöngy beleszorult, a csomószorítónak is volt mit fognia, és a cérnát el tudtam varrni a csonkom végénél. - Jó, mi? - Az egészet megúszhatjátok egy rendes, nagyobb méretű csomószorítóval...

3. Aztán egy igazán egyszerű lépés, csomószorító karikájára fűzöm a lánchosszabbítót és lehajtom a karikát. Biztosító tűvel rögzítem a végét én most egy gombolyaghoz, de lehet párna is vagy bármi amivel rögzíteni tudod, mert most jön a fonás. Elég esetlen anyagról van szó, úgyhogy érdemes valamivel feszíteni, bár én az egészet nagyon kis lazára dobáltam össze, mert nagyon vékony szálú volt a fonalam.
Tehát három felé szedtem, három fonatot készítettem, majd a három fonatot ismét összefontam.

4. A kész fonatnál megnéztem hogy kb. mennyi kell a csuklómra, összefogtam és ismét elvarrtam, és eljátszottam a 2-es pont cuki kis játékát. - Ne-heeeeem macerás, kicsit se .. ;)

5. Most a csomószorító karikájába a csatot teszem és juhéééé kész vagyunk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése